از سوالات مهمی که توسط خریداران قفل دیجیتال و هوشمند پرسیده میشود در رابطه با تفاوت های آنها با قفل های مکانیکی است، به همین دلیل در این نوشته تصمیم گرفتیم برخی از تفاوت های این قفل ها را به صورت خلاصه بررسی کنیم.

امکان ریموت کنترل قفل دیجیتال

بر خلاف قفل های مکانیکی که هر بار برای باز کردنشان نیاز است که تا جلوی در یا پای آیفون بروید، قفل های دیجیتال دارای قابلیت ریموت کنترل یا همان کنترل از راه دور هستند، میتوانید با متصل کردن این قفل ها به از طریق نرم افزار قفل به تلفن همراه میتوانید از هرجایی که هستید از طریق نرم افزار قفل را کنترل کنید و از راه دور وضعیت امنیتی درب را چک کنید.

عدم وجود کلیدهای مکانیکی

یکی دیگر از تفاوت های قفل هوشمند و قفل مکانیکی، عدم وجود کلیدهای مکانیکی در آنها است، با استفاده از آنها دیگر دغدغه و نگرانی گم شدن کلیدها را ندارید، زیرا حتی اگر کارت یا رمز عبور خود را گم کردید یا احساس کردید افراد غریبه به آنها دسترسی دارند میتوانید با ورود به نرم افزار قفل کلید مجازی را ابطال کنید در این صورت حتی اگر سارقان رمز عبور یا کارت را داشته باشند نمیتوانند درب را باز کنند. و دیگر نیازی نیست هر بار که میخواهید از خانه بیرون بروید یک دسته کلید سنگین و بزرگ را با خود حمل کنید.

وجود آلارم هشدار

برخلاف قفل های مکانیکی هیچ تعاملی با شما ندارند، این قفل ها در صورتی که شخصی قصد دسترسی غیر مجاز به قفل را داشته باشد و یا آتش سوزی و.. اتفاق بیوفتد از طریق آلارم هشدار دهند اطلاع خواهد داد.

وجود سنسور های مختلف

به دلیل سنسورهای مختلفی که در قفل های دیجیتال نصب شده است، امکان سرقت از آنها تقریبا غیر ممکن است. به عنوان مثال اگر رمز را ۳ بار اشتباه وارد کنید و… قفل هشدار امنیتی خواهد داد تا شما یا همسایگان از وجود شخص بیگانه مطلع شوند.

از دیگر سنسور های موجود در این قفل ها میتوان به سنسورهای: قفل کودک، ضدسرقت، ضد شوک، ضد حریق و قفل دوبل اشاره داشت.