یکی از نگرانی های برزرگ تمام مالکین خانه ها امنیت آنها است، به همین دلیل بیشتر آنها رو به استفاده از سیستم های هوشمند در خانه ها و محل کارشان آورده اند.

قفل دیجیتال یا قفل های بدون کلید به دستگاه هایی گفته میشوند که بددون نیاز به کلید های مکانیکی و تنها به وسبله رمز، اثر انگشت یا کارت کنترل میشوند، استفاده از این قفل ها مزایا متعددی دارد که در این نوشته در مورد برخی از آنها صحبت میکنیم.

 

چرا باید از قفل های بدون کلید استفاده کنیم؟

 

  • با استفاده از قفل بدون کلید دیگر نیازی به حمل کلید های فلزی حجیم نیست. یکی از دغدغه های کاربران در سراسر دنیا استفاده از کلید های مکانیکی دردسر ساز است، تقریبا همه افراد از حمل کلید و جا گذاشتن آنها در خانه شکایت دارند، حال اگر شما فرد فراموشکاری هستید و در بیشتر مواقع کلید هایتان را فراموش میکنید. این ویژگی برای شما در نظر گرفته شده است.
  • میتوانید از روش های مختلفی برای باز کردن کمک بگیرید، زمانی که از قفل دیجیتال استفاده میکنید دیگر مانند زمان هایی که از کلید های مکانیکی استفاده میکنید محدود نیستید به این دلیل که این قفل ها از روش های گوناگونی برای برای باز کردن درب ها و کنترل ورود و خروج استفاده میکنند. بسته به سلیقه تان میتوانید روش دسترسی که میپسندید را انتخاب کنید، روش های دسترسی در قفل های بدون کلید شامل: کارتی، اثر انگشت، رمز، تشخیص چهره، اتصال به تلفن همراه (از طریق بلوتوث و وای فای) و دسترسی های چند حالته است.
  • امکان کنترل قفل هوشمند بدون کلید از راه دور، این قفل ها این امکان را برای شما فراهم میکنند که بتوانید درب را از راه دور برای دوستان و آشنایانتان باز کنید همچنین زمانی که دور از خانه هستید عبو و مرور فرازندانتان را کنترل نمایید.
  • با استفاده از قفل های دیجیتالی در هزینه های تعمیرات و نگهداری قفل ها صرفه جویی خواهید کرد، به این دلیل که زمانی که از این کلید ها استفاده میکنید به عنوان مثال هر بار مستاجران خانه تغییر میکنند باید قفل جدیدی را خریداری کنید، اینکار هزینه های بالایی دارد اما با استفاده از قفل دیجیتال تنها کافی است که رمز را تغییر دهید یا کارت قبلی را باطل کنید.