یکی از روش های دسترسی به انواع قفل های دیجیتال بلوتوث است، که در زمان استفاده از آن دیگر نیازی نیست که نگران گم کردن یا جاگذاشتن کلیدهای خود باشید، با استفاده از قفل های بلوتوث میتوانید امنیت، زیبایی و طراحی خاص را تجربه نمایید. این مدل یکی از انواع قفل های هوشمند با قابلیت کنترل توسط تلفن همراه است.

قفل دیجیتال بلوتوث دارای فناوری بلوتوث داخلی است که با بلوتوث موبایل شما ارتباط برقرار میکند و درب را باز میکند، با استفاده از این تکنولوژی میتوانید از فاصله تقریبا ۳ متری درب را باز کنید، در صورتی که بلوتوث موبایل شما روشن باشد بلافاصله پس از اینکه موبایل را نزدیک قفل کنید درب باز خواهد شد.

در صورتی که از قفل هایی با این تکنولوژی استفاده میکنید نیازی نیست که نگران تمام شدن شارژ تلفن همراه و یا جاگذاشتن آن باشید، به این دلیل که این قفل ها این اجاره را به شما میدهند که بتوانید از چند روش دسترسی به صورت همزمان استفاده نمایید. معمولا قفل های بلوتوث از تکنولوژی رمز دیجیتال هم استفاده میکنند تا بتوانند درب را با استفاده از کد باز کنید.

این قفل ها از طریق برنامه اختصاصی هم کنترل میشوند که این امکان را به کاربران میدهد که بتوانند با استفاده از آن برای دیگر افراد خانواده و دوستانشان دسترسی اختصاصی ایجاد نمایند.

قفل های دیجیتالی هوشمند معمولا انواع دیگری هم دارند که به وسیله روش های دیگری مانند وای فای و اثر انگشت هم کنترل میشوند، تفاوت قفل هوشمند وافای و بلوتوث دسترسی به آنها از راه دور است،

به این صورت که قفل های وای فای را میتوان از هر جایی با استفاده از تلفن همراه متصل به اینترنت کنترل کرد اما قفل های بلوتوثی تنها قابلیت کنترل از فضای چند متری اطرافشان را دارند و تنها میتوان باز و بسته کردن درب را به وسیله آنها کنترل کرد. و امکان انجام عملیات های بیشتر به وسیله آنها وجود ندارد.